دانلود مطالعات طراحی خانه موسیقی 1

ساخت وبلاگ
دانلود مطالعات طراحی خانه موسیقی 1 :: انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir شماره تماس 09128380245 برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پیوندها

۱۹ تیر۹۶

دانلود مطالعات طراحی خانه موسیقی

تاریخ ایجاد 08/09/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 167 برگ ورد   قیمت: 13500 تومان   حجم فایل: 6476 kb تعدادمشاهده  222


فهرست مطالب
عنوان                                                                                                صفحه
چکیده
•    مقدمه    1
•    طرح مسئله    3
•    فصل اول
مطالعات شناخت پایه ای موسیقی    12
بخش اول-موسیقی و تصویرهای انسانی    13
بخش دوم-کلیاتی درباره ی موسیقی    14
2-1-موسیقی    14
2-2-نت    14
2-3-کلید    14
2-4-وزن    15
بخش سوم-ارکان موسیقی    15
3-1-ریتم    15
3-2-ملودی    15
3-3-هارمونی یا هماهنگی    16
3-4-تمبر یا رنگ آمیزی    16
بخش چهارم-فرم موسیقی    16
بخش پنجم    17
5-1-موسیقی آوازی کرال    18
  5-2-موسیقی اپرا    18     
  5-3-موسیقی سمفونیک    19
5-4-موسیقی ارکسترال کوچک    19
5-5-موسیقی مجلسی    20
5-6-موسیقی تک نوازی    20
بخش ششم    22
6-1-آوازهای مذهبی    23
6-2-موسیقی فولکلوریک ایران    23
  6-3-موسیقی شهری    23
6-4-موسیقی عرفانی    24
  6-5-گروه نوازی و همسرایی    25
  6-6-گروه نوازی و تک خوانی    26
6-7-برنامه های 1،2 و 3 نفره    26
بخش هفتم-فیزیک صوت    27
7-1-صوت    27
7-2-ارتعاش    27
7-3-موج    28
7-4-سرعت صوت    28
  7-5-انکسار صوت    28
  7-6-تفرق صوت    28
7-7-انعکاس صوت    28
  7-8-جذب صوت    28
  7-9-پژواک    29
  7-10-تداخل    29
7-11-حدود شنوایی    29
7-12-شدت صوت    29
  7-13-قوت صدا    29
7-14-خستگی شنوایی    29
7-15-پایداری حس    29
7-16-تشدید    29
7-17-محدوده ی اصوات    29
7-18-فواصل موسیقی    30
7-19-دینامیک و نوانس    30
7-20-بلندی صدای پس آوا(واخنا)    30
بخش هشتم-آکوستیک و موسیقی    30
 8-1-آکوستیک موسیقی    30
8-1-1-وضوح    31
8-1-2-صمیمیت    32
8-1-3-تمبر و زنگ صوت    32
8-1-4-بلندی،نوفه و گستره ی پویایی    32
8-2-صفات ذهنی کیفیات آکوستیکی موسیقی    34
8-2-1-صمیمیت یا حضور    34
8-2-2-زنده بودن    34
8-2-3-گرمی    35
8-2-4-بلندی صدای مستقیم    35
8-2-5-بلندی صدای واخنا    35
8-2-6-وضوح یا روشنی    36
8-2-7-درخشندگی    37
8-2-8-پخشایی    38
8-2-9-تعادل    39
8-2-10-ترکیب    39
8-2-11-ترکیب ارکستر    39
8-2-12-حاضر جوابی    40
8-2-13-بافت    40
8-2-14-آزادی از اکو    40
8-2-15-ازادی از نوفه    41
8-2-16-طیف دینامیکی    41
8-2-17-کیفیت تنایی    41
8-2-18-یکنواختی    42
•    فصل دوم
معماری و موسیقی    43
بخش اول-معماری در گستره های زمانی و مکانی    44
بخش دوم-موسیقی در گستره های زمانی و مکانی    45
بخش سوم-مقایسه ی معماری با انواع موسیقی    46
بخش چهارم-وحدت گرایی    47
بخش پنجم-سازماندهی فضا بر اساس الگوهای رایج    48
بخش ششم-سلسله مراتب در کشف فضا    49
بخش هفتم مکانی    52
بخش هشتم-نسبت های هارمونیک در معماری و موسیقی    53
بخش نهم-مبانی آفرینش کالبدی موسیقی و معماری    55
9-1-جوهره ی کالبدی    56
9-2-ابزارهای ارزیابی جوهره ی کالبدی    57
بخش دهم-ویژگی های کمی جوهره ی کالبدی    57
10-1-ارتفاع صوت و ابعاد علایم بصری    58
10-2-شدت صوت و فاصله ی علایم بصری    59
10-3-زمان دوام یا کشش    60
بخش یازدهم-ویژگی های کیفی جوهره    61
•    فصل سوم
نمونه های مشابه    62
تالا    رهای موسیقی والت دیستی    63
تالا    ر سرود ناگااوکا    66
تالا    ر فیلارمونیک لوکزامبورگ    69
شهر موسیقی رم    71
تنریف    73
مرکز موسیقیBBC    75
اپرای سیدنی    77
مرکز موسیقیEthno    77
مرکز موسیقی سیاتل    80
نتیجه گیری    81
•    فصل چهارم
بررسی سایت    84
4-1- معرفی سایت    85
4-2- چشم انداز    85
4-3- همسایگی‌ها    85
4-4- کاربری فعلی  زمین    85
4-5-اقلیم    86
•    فصل پنجم
برنامه ی فضایی    105
بخش اول-حوزه ی اداری    107
بخش دوم-حوزه ی آموزشی    108
2-1-سالن تمرین ارکستر    108
2-2-سالن های تمرین کر    109
  2-3-اتاق های تمرین    110
2-4-کلاس پیانو    110
2-5-کلاس های تئوری    110
2-6-کارگاه تعمیر ساز و سازسازی    111
بخش سوم-حوزه ی فرهنگی    111
3-1-تسهیلات شنیدن    111
3-2-کتابخانه    112
3-2-1-نورپردازی در کتابخانه    113
3-2-2-آکوستیک کتابخانه    113
3-3-رستوران    113
3-4-موزه ی موسیقی    113
3-5-بخش اجرا    115
3-5-1-صحنه    116
3-5-2-آپرون    116
3-5-3-شبکه    117
3-5-4-توفال ها    117
3-5-5-پرده ی پشت صحنه    118
3-5-6-پوسته    118
3-5-7-درها    118
3-5-8-نورها    119
3-5-9-ارتفاع دهنده ها    119
3-5-10-داده های اصلی مربوط به صندلی ها    119
3-5-11-انواع چیدن ردیف ها    119
3-5-12-راهروهای بین صندلی ها    120
3-5-13-دید تماشاچیان    120
3-5-14-عمق سالن    120
3-5-15-مقطع سالن    121
3-5-16-نور    122
3-5-17-تقسیم سالن ها و ارتباط آنها    123
3-5-18-راحتی و ایمنی تماشاچیان    123
3-5-19-بلیط فروشی    123
3-5-20-سرسرا    124
3-5-21-سرویس بهداشتی    125
3-5-22-اشکال پلان    126
3-5-22-1-فرم مستطیلی    126
3-5-22-2-فرم بادبزنی    126
3-5-22-3-تالارهای نعل اسبی    126     
3-5-22-4-فرم مدور    126
3-5-22-5-فرم پلان نامنظم    127
3-5-22-6-انتخاب فرم مناسب تالارهای موسیقی    127
3-5-23-نکات لازم در طراحی بستر ارکستر    128
3-5-24-مونومانتالیزم در تالار    129
بخش چهارم-حوزه خدمات    130
4-1-فضاهای کمکی انبار    130
4-2-تسهیلات اضافی    130
4-3-تاسیسات    130
4-3-1-برق    130
   4-3-2-تهویه ی مطبوع    131
4-3-4-صحنه    131
4-3-5-سیستم آب پاش و ایمنی آتش سوزی    131
بخش پنجم-ورودی مجموعه    133
5-1-خارج مجموعه    133
5-2-درهای به سمت هال ورودی    133
5-3-پیش ورودی و هال ورودی…    133
بخش ششم-خلاصه    134
بخش هفتم –بررس مسائل  معلولین  در طرح    141
•    فصل ششم
برنامه‌فیزیکی    146
•    فصل هفتم
نقشه‌ها و مدارک نهایی    153
•    منابع و ماخذ    167
 
 
 
 
 
 
     
 
 
چکیده
در خلال سال ها زندگی بشر ، او خواسته یا ناخواسته به دنبال مفاهیمی چون آرامش ، زیبایی و جاودانگی بوده است.ناخواستگی این معقوله از آن جهت است که خلقت انسان ناخواسته بوده و درون مایی ای به نام فطرت در او نهاده شده تا به کمک آن و رجوع به آن به اصل خویش و وجه الهی خویش بازگردد و در نهایت با خدای خود یکی شود.
در میان این عوالم و هنرها هنری که بیش از همه غیر مادی و آسمانی تر باقی مانده،همانا هنر موسیقی است.
دغدغه ی اصلی من در طراحی خانه موسیقی چگونگی تبدیل موسیقی به فرم و فضای موسیقی و فضای مادی است.یعنی تبدیل موسیقی به معماری،لزوم این کار ازین جهت است که به قول سقراط: هردوی آنها انسان را از شش جهت و سه بعد و بلکه چهار بعد(زمان)احاطه میکنند و هنرهای دیگر این خصیصه را دارا نیستند.
در ایران ما به لحاظ کج فهمی هایی که هنوز هم وجود دارد مقوله ی موسیقی مورد اجهاف فراوان قرار گرفته و میگیرد لذا نیاز به مکان و فضایی که در آن به شناساندن ابعاد موسیقی اقدام شده باشد.
در این راستا به دلیل کمبود چنین فضایی در جامعه ایده ی خانه ی موسیقی به ذهن اینجانب متابدر شده و به خلق تئوریک چنین فضایی اهتمام ورزیدم.ایده ی طرحم برگرفته از خطوط سرعت نور و تارهای سازهای موسیقی الهام گرفته شده است.
پلان های این مجموعه برای گرفتن نور در حول محور سایت چرخیده شده است.سایت این مجموعه در خیابان حجاب که یک سایت فرهنگی است واقع شده است .


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود مطالعات ,کامل خانه موسیقی ,رساله معماری کامل طراحی خانه موسیقی ,خانه موسیقی ,نمونه موردی خانه موسیقی ,برنامه فیزیکی خانه موسیقی ,استانداردهای خانه موسیقی ,خانه موسیقی ,طراحی خانه موسیقی ,تحقیق خانه موسیقی , ,مطالعات شناخت پایه ای موسیقی 12 ,بخش اول-موسیقی و تصویرهای انسانی 13 ,بخش د,
  • ۹۶/۰۴/۱۹
  • safaii safaii

نظرات

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
دانلود پاورپوینت ارمغانهای ایران به جهان معماری...
ما را در سایت دانلود پاورپوینت ارمغانهای ایران به جهان معماری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 0nbpsafa3d بازدید : 150 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1396 ساعت: 22:05