مطالعات طراحی مرکز سماع و رقص های آئینی ایران

ساخت وبلاگ

مطالعات طراحی مرکز سماع و رقص های آئینی ایران
فهرست مطالب

چکیده:    1
1-1- بیان مسئله تحقیق:    2
2-1- هدف تحقیق:    4
3-1- اهمیت موضوع:    5
4-1- سابقه پژوهش های انجام شده در زمینه موضوع پروژه و جنبه نوآوری پروژه:    6
5-1- روش تحقیق و چگونگی انجام آن:    7
6-1- محل سایت و اهمیت انتخاب آن:    8
1-2- مقدمه    9
موسیقی و رقص:    11
رقص و ارتباط باخدایان:    13
نتیجه گیری :    15
2-2- تعریف رقص    16
انواع هنر رقص    17
1-1-2-2- رقص باله    18
1-1-1-2-2-انواع رقص باله    20
رده‌بندی رقصندگان باله    20
باله در دنیا    22
باله در ایران    22
2-1-2-2- رقص فولکلر یا رقص سنتی و یا رقص ملی    23
1-2-1-2-2- انواع رقص های فولکلوریک    24
1-1-2-1-2-2- رقص‌های آذربایجانی    25
لیست انواع رقص‌های فولکلوریک قدیمی آذربایجانی    26
رقص آستا قاراباغی    27
رقص آسما کسمه    27
رقص آغیر قاراداغی    27
رقص توراجی    27
رقص جیرانی    28
رقص یاللی    29
لیست انواع رقص‌های فولکلوریک معاصر آذربایجانی    30
2-1-2-1-2-2- رقص گرجی    33
رقص هنری کلاسیک در سال ۱۹۴۷    37
4-1-2-1-2-2- فولکلوریکو    38
5-1-2-1-2-2- فلامنکو    39
3-1-2-2- رقص بالروم    41
1-6-1-2-1-2-2- تاریخ رقص در ایران    44
رقص تکی بر روی لوحه سنگی از شوش    46
رقص با «سماچه» از تپه یحیی    48
نمونه دیگر رقص باسماچه از تخت جمشید    49
رقص سه نفریی از تل تیموران    52
رقص دیگر از تل تیموران    53
نمایش رقص در سر پرچم    54
رقص خدایان در آسمان    55
2-6-1-2-1-2-2- رقص در نواحی ایران    56
رقص در عشایر    56
گیلان    57
مازندران    58
کردستان    59
لرستان    62
سواحل جنوبی    64
آذربایجان    65
رقص یاللی    67
3-6-1-2-1-2-2- رقص در عشایر    69
4-6-1-2-1-2-2-رقص در ایل  قشقایی    72
5-6-1-2-1-2-2- رقص در ایل بختیاری    73
6-6-1-2-1-2-2- موسیقی و رقص در ایل بویراحمد    75
4-1-2-2- رقص سماع    76
1-4-1-2-2- زندگی نامه مولانا    78
2-4-1-2-2- موزه مولانا    79
3-4-1-2-2- مبانی فلسفی، اصول اساسی و عرفانی رقص مولانا    81
4-4-1-2-2- مراحل رقص سماع    91
3-2- انواع ساختمان ها    94
1-3-2- نمونه های موردی    96
بستر شناسی    119
2-1-3- وجه تسمیه    124
4-1-3-بلایای طبیعی    126
5-1-3-ویژگی های اقلیمی    127
1-5-1-3- شدت و جهت تابش نور    127
2-5-1-3-درجه حرارت و میزان بارندگی    128
3-5-1-3-جهت وزش باد    129
2-3- در مقیاس منطقه    130
1-2-3- معرفی منطقه یک    130
2-2-3- مشخصات جغرافیایی    133
3-2-3- ویژگی های جمعیتی    134
4-2-3- ویژگی های فرهنگی    134
6-2-3- ویژگی های اقتصادی    134
1-3-3- سلسله مراتب دسترسی    136
1-1-3-3-دسترسی های اصلی    136
2-1-3-3- دسترسی های فرعی    137
2-3-3- همسایگی ها    138
2-2-3-3- نقاط شاخص    139
4-3- در مقیاس سایت    141
1-4-3- دسترسی های اطراف سایت    141
2-4-3- همسایگی اطراف سایت    141
1-2-4-3- مصالح و فرم    141
3-4-3- خط آسمان    142
4-4-3- هندسه زمین    144
5-4-3- دید و منظر    146
1-5-4-3- دید اطراف به سایت    146
2-5-4-3- دید سایت به اطراف    147
1-4-3-امکان سنجی ورودی ها    148
1-4- معماری و فن ساختمان مرکز هنرهای نمایشی    150
1-1-4-طراحی ساختمان    151
2-1-4-ارتباط بین عملکردها    152
3-1-4- استراتژی انرژی    152
4-1-4- تأسیسات مرکز هنرهای نمایشی    153
1-4-1-4- سیستم های حرارتی و برودتی    153
2-4-1-4-  برق    154
3-4-1-4- تجهیزات نظافت    155
5-1-4- حفاظت و امنیت    156
2-5-1-4-آتش سوزی    158
3-5-1-4- نور    160
روانشناسی نور:    162
4-5-1-4- دستگاه تهویه    163
5-5-1-4- گرمایش    164
6-1-4- عایق گیری صدا و کنترل صدا    164
2-4- عرصه بندی به اعتبار بازدیدکننده    166
3-4- عرصه بندی به اعتبار عملکرد    166
عرصه نمود ه ها    167
4-4- فضاها ی نمایشی    167
1-4-4- تحلیل ترافیکی و تدوین ابعاد کلیدی نمایشگاه :    167
5-4- انگیزه های روانی و واکنش های ملازم با حرکت    171
6-4- فضاهای مرکز هنری:    172
1- تالار ورودی:    172
2- مرکز ارتباطات و اطلاعات:    173
3- اتاق کنترل مراقبت های امنیتی:    173
4- تالارهای نمایش:    173
نحوه ارائه آثار در تالارهای نمایش:    174
فضاهای ارتباطی:    175
غرفه های فروش محصولات فرهنگی:    176
بخش آموزش:    176
کتابخانه:    177
نمایشگاه های موقت:    178
انبارها :    178
7-4- برنامه فیزیکی طرح    191
برنامه فیزیکی طرح    192
روند طراحی    198
نتیجه گیری:    215
منابع    216
سایت ها:    217

چکیده:
بر اساس اعتقادات مولانا، تکامل انسان هنوز پایان نیافته زیرا انسان ها آفریده شده اند تا بالغ، کامل و متعالی شوند. انسان کامل بودن یعنی دست کشیدن از تمام عادات و احساسات مثبت و منفی و اختیار کردن سرشتی ناشناخته و متفاوت با نفس. این تعبیر با شعله کشیدن نور الهی در قلب انسان آغاز می شود. تغییری کامل در ذهن صورت می گیرد و انسان تبدیل به موجودی با جسمی سبک تر و شفاف تر می شود. پرده ها کنار می روند، دیدگاه ها قاطع و معین می شوند و همه چیز دیده و شناخته می شود.
مراسم سماع بیانگر داستان خلقت روح متعالی است که با فرمان باش، یعنی هبوط آدمی،آغاز می شود و بعد از عروج، یک انسان کامل شده است. مراسم سماع سه سفر را نشان می دهد و این نشانگر سه وجه و روش دریافت معرفت است؛ علم ، اولین قدم برای درک این نزدیکی است.این بدان معنی است که خداوند را باید از طریق علم شناخت. دومین مرحله تعلم و این، یقین به ذات است و خاصیت این مرحله باقی ماندن در حالت وجد است. مرحله سوم، یقین به خداست؛ حال چیزهایی که شخص حس می کند و می بیند، جزئی از خود او شده اند. شخص اکنون به مرحله ی قدسی رسیده است؛کسی که به این مرحله می رسد،سیر تکاملش را کامل کرده است.     
مرکز سماع هم از لحاظ جذب توریست و توسعه گردشگری و در آمد زایی و هم از لحاظ ایجاد مرکزی فرهنگی برای مردم ایران و آشنایی با این مراسم مورد توجه قرار می گیرد.

حال با توجه به آئینی بودن رقص باس


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله مرکز سماع و رقص های آئینی ایران,مطالعات,پروژه مرکز سماع و رقص های آئینی ایران,پروپوزال مرکز سماع و رقص های آئینی ایران ,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran پایان نامه,پایان نامه مرکز سماع و رقص های آئینی ایران,پلان,پاورپوینت,دانلود رایگان,طراحی مرکز سماع و رقص های آئینی ایران , مقاله ,ویژگیهای, اصول, ,
دانلود پاورپوینت ارمغانهای ایران به جهان معماری...
ما را در سایت دانلود پاورپوینت ارمغانهای ایران به جهان معماری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 0nbpsafa3d بازدید : 246 تاريخ : يکشنبه 25 تير 1396 ساعت: 1:12