مطالعات طراحی خانه لباس ایران با رویکرد هویت فرهنگی

ساخت وبلاگ
مطالعات طراحی خانه لباس ایران با رویکرد هویت فرهنگی :: انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir شماره تماس 09128380245 برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پیوندها

۲۵ تیر۹۶

مطالعات طراحی خانه لباس ایران با رویکرد هویت فرهنگی

تاریخ ایجاد 19/11/2014 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 260 برگ با فرمت ورد فونت 14 و منابع متنی   قیمت: 60000 تومان   حجم فایل: 23834 kb تعدادمشاهده  417


 مطالعات طراحی

چکیده :
 
با اندکی دقت نظر در وضعیت فعلی هنر و زبان و مآثر آنها می توان چالش ها و آسیب های جدی فرهنگی جامعۀ ما را مشاهده کرد.  با درک و شناخت بنیادین این تحولات و ایجاد خود آگاهی فرهنگی در این زمینه راه های بازگشت و ترمیم آسیب های موجود در بستر فرهنگ یافته خواهد شد. تغییرات و صدمات در عرصه فرهنگ نیز از راه بازبینی تحولات در محصولات و مظاهر آن قابل کنکاش است. لباس و معماری در مقیاس های برخورد متفاوت بیانگر سطوح مختلف فرهنگ اند.  یکی ظرف آراء فردی و دیگری ظرف زندگی جمعی ، با مقیاس های زمانی متفاوت ) چه از نظر زمان تولید و چه از حیث زمان اثر پذیری ( که با کارکرد های دوگانه هنری و زبانی شرایط بررسی های کمی و کیفی در حوزه فرهنگ را فراهم می آورند و جایگاه میانی شان در رابطه با " احساس " و " الزام" واکاوی سویه های گوناگون فرهنگی را امکان پذیر می سازد محصولاتی که با ارتباط جدی و واقعی ) در قالب وابستگی و اثر پذیری ( با کلیه سطوح فرهنگ و زیر ساختارهای آن بهترین بازنمودهای آن هستند، که با بررسی تطبیقی تحولات آن ها درباره زمانی مشخص می توان به ریشه یابی تحولات فرهنگی جامعه در ابعاد گوناگون پرداخت .
 
امروزه نیز در کشور ما این مقوله دارای اهمیت بسزایی می باشد چراکه ایران تنها کشوری است که در قانون اساسی خود از لباس یاد می کند و دارای قوانین خاص در این رابطه است. از طرفی عدم وجود کالبدی معمارانه جهت انجام فعالیت های فرهنگی و هنری با تاکید بر هنرهای دستی قومیت های مختلف ایران از جمله لباس اینجانب را بر آن داشت که با را جهت پایان نامه خود«خانه لباس ایران» توجه به ارتباط تنگاتنگ لباس با هویت و فرهنگ طراحی مجموعه ای بنام انتخاب کنم. چراکه بر این باورم که وجود چنین مرکزی به ارتقای فرهنگی نسل جدید که دچار گونه ای بی هویتی است کمک خواهد کرد. چه نسبتی بین لباس و معماری ما وجود دارد؟ و معماری الزاماً چگونه ممکن است از ارزشهایی که ما در لباسمان استفاده می کنیم استفاده کند؟
 
نوع این تحقیق کاربردی است و انتظار می رود یافته های آن در ارتقا سطح فرهنگی جامعه ی ایرانی مؤثر واقع شود. چرا که با هدف حل مسئله و تعمیم نتایج به شرایط مشابه انجام می شود. از این رو جهت تلاشی برای بقای فرهنگ و هویت ایرانی، که یکی از مهمترین تبلور ات بیرونی آن لباس می باشد، اینجانب وجود فضایی خاص لباس های ایرانی که هم برآورنده ی نیاز های جامعه ی امروز باشد و هم متاثر از فرهنگ ایرانی را لازم دانسته و در این جهت به تلاش خواهم پرداخت.

مطالعات

 


تقدیم به :    2
سپاسگزاری :    2
هیئت داوران    3
فهرست مطالب    4
چکیده    13
بخش اول    14
شناخت    14
فصل اول    14
پیشگفتار    14
1-1 مقدمه    16
1-2 بیان مسئله    18
1-3 اهداف و ضرورتهای انجام پروژه    19
1-4 روش تحقیق    20
فصل دوم    22
شناخت پیشینهی لباس    22
2-1 مقدمه    22
2-2 لباس و تمدن    25
2-3 بررسی اجمالی تاریخ لباس مردم باستان    29
2-3-1 دنیای باستان    31
2-3-2 بین النهرین    31
2-3-3 بابل    32
2-3-4 آشور    34
2-4 بررسی اجمالی تاریخ لباس مردم ایران زمین    35
2-5 بررسی اجمالی تاریخ پارچه    43
2-5-1 باستان    43
2-5-2  پوشاک ایران زمین    46
2-5-3 تاریخچه رنگرزی    49
2-6 تاریخ مد    54
فصل سوم    55
شناخت موضوع و مفاهیم وابسته    55
3-1 مقدمه    56
3-2 شناخت موضوع    56
3-2-1لباس و مدرنیته    56
3-2-2 نگاهی اجمالی بر مهم ترین کارکردهای لباس    57
3-2-3 فرهنگ طراحی لباس و اهداف آموزش دانشگاهی آن در ایران    59
3-2-4 عوامل  موثر در تغییر و تحول فرم پوشاک    62
3-2-4-1 عوامل اجتماعی و اقتصادی    62
3-2-4-2 عوامل فرهنگی    63
3-2-4-3 عوامل اقلیمی    66
3-2-5 طراحی پارچه    67
3-3 شناخت مفاهیم وابسته به موضوع    69
3-3-1 باستان شناسی    69
3-3-2 سیاست و قدرت    69
3-3-3 جامعه شناسی    70
3-3-4روان شناسی    72
3-3-4-1 تعاریف به کار رفته در روان شناسی از فضای معماری    73
3-3-4-1-1 ادراک محیطی    73
4-3-4-1 هویت اجتماعی    74
5-3-4-1 هویت فرهنگی چیست ؟    75
5-3-4-1 هویت فرهنگی ایرانی و مراتب آن    78
6-3-4-1 نسبت فرهنگ و هویت در ایران    78
6-3-4-1 پیدایی هویت ملی واحد ایرانی    82
5-3-4-1 هویت ملی واحد ایرانیان؛ اصیل یا تصنعی؟    86
6-3-4-1 لایه‌های سه‌گانۀ هویت فرهنگی ایرانی    87
7-3-4-1 مرتبۀ اول هویت فرهنگی ایرانی: خودآگاه و ارادی    88
8-3-4-1 مرتبۀ دوم هویت فرهنگی ایرانیان: «چه کسی بودن» اقوام مختلف ایرانی    89
9-3-4-1 مرتبۀ سوم هویت فرهنگی ایرانیان: «چه کسی بودن» ایرانی    91
1-4-4-1 نسبت لایه‌های هویتی با یکدیگر و اهمیت هر یک    95
2-4-4-1 تداوم نادیده گرفتن تنوعات فرهنگی؛ نسیان نسبت به هویت فرهنگی خود    98
3-4-4-1. جمع‌بندی    99
لباس برخی اقوام ایرانی    105
4-1 مقدمه    122
4-2 معماری و طراحی لباس    123
4-3 خصوصیات فضا    124
4-3-1 رویکرد روان شناسی    124
4-3-2 رهیابی در فضا    124
4-3-3 محیط پیرامون    125
4-3-4 فضای شخصی و ضوابط آن    126
4-3-5 متغیرهایی که بر فضای شخصی اثر می‌گذارند    127
4-3-6 ویژگی های خاص محیط اطراف    128
4-3-7 ویژگی های فضایی خلوت گزینی    129
4-3-8 آیا مردان و زنان به شکلی متفاوت به ازدحام واکنش نشان می‌دهند؟    130
4-3-9 تعدیل کننده های اثرات تراکم    130
4-3-10 گذار مختصری بر فشار روانی و عوارض آن    130
4-3-11 محیط کار و ارتباط در سازمانهای کاری    131
4-3-12 سروصدا    132
4-3-13 محیط طبیعی    133
4-3-14 نور    134
4-3-15 رنگ    135
4-3-16 گذار مختصری بر فشار روانی و عوارض آن    136
4-4 عناصر و اجزا    137
4-4-1 ورودی    137
4-4-2 بازشو ها    139
4-4-3 نمای ساختمان    139
4-4-4 فضا های همگانی    141
4-4-5 اتاق ها    141
4-4-6 دفاتر مقامات    141
4-4-7 فضا های استراحت    142
4-4-8 مکان هایی به عنوان انبار وسایل    142
4-4-9 پلکان و آسانسور    142
4-4-10 مبلمان    143
4-5 ویژگی معماری برای مجموعه ی طراحی لباس (نتیجه)    144
5-1 مقدمه    147
5-2 سالن طراحی لباس در بلگراد    148
5-3 پاویلیون هنر سیار شانل    153
5-4 مرکز رسانهای و طراحی لباس واکو    164
6-1 تهران    177
پایانه‌های مسافربری :    180
راه‌آهن:    180
متروی تهران :    181
6-2 تاریخچه    182
6-2-1 تهران قدیم    182
6-2-3 دروازه‌ها و محلات تهران    183
6-2-3 تهران پس از انقلاب    186
6-3 جغرافیا    187
6-3-1 بررسی موقعیت جغرافیایی تهران    187
6-3-2 کلیات تحول کالبدی تهران    188
6-3-3 بررسی وضعیت طبیعی تهران    188
6-3-4 زمین شناسی و مقاومت خاک    189
6-3-5 جهت قبله    190
6-3-6 گسلهای اصلی و لرزه زا در تهران (‌با طول بیشتر از 10 کیلومتر )    190
6-4 اقلیم    195
6-4-1 درجه حرارت    199
6-4-2 جهت و سرعت باد    200
6-4-3 بارندگی و رطوبت    202
6-4-4 تابش خورشید    203
1-1 مقدمه    206
1-2 مبانی نظری    207
1-2-1 مبانی طراحی بر اساس تفاوتهای فردی در شکل دهی نقشه شناختی ورهیابی    207
1-2-2 محیط پیرامون    207
1-2-3 جنسیت و روابط در تراکم بالا    209
1-2-4 نحوه ی برخورد با تراکم    210
1-2-5 سروصدا    211
1-2-6 نور    212
1-2-7 رنگ    213
1-2-8 طراحی برای افزایش رضایتمندی شغلی    215
1-2-9 طبیعت    215
2-1 مقدمه    218
2-2 برنامه ریزی فیزیکی    218
3-1 مقدمه    225
3-2 ضوابط و استاندارد های طراحی    225
3-2-1 سالن طراحی    225
3-2-2 سالن دوخت    229
3-2-3 عکاسی    231
3-2-4 سالن انتظار یا لابی    231
3-2-5 کافه تریا    232
3-2-6 سالن نمایش    234
3-2-7 بخش اداری    243
3-2-8 انبار    247
3-2-9 پارکینگ    248
3-3 سازه و تاسیسات    249
3-3-1 مزایای سازه بتنی    250
3-3-2 معرفی و شناسایی انواع سیستمهای تهویه مطبوع    251
3-3-3 سیستم تهویه مطبوع در نظر گرفته شده برای مجموعه    253
3-3-3-1 دستگاه شستشو دهنده هوا    253
3-3-3-2 محاسن و معایب دستگاه شستشو دهنده هوا    253
1-1 محل و نقشه ی سایت    256
1-2 تحلیل سایت    259
2.1 روند طراحی    262
3-1 نقشه ها    271
 منابع و ماخذ


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی ,خانه لباس ایران(با رویکرد هویت فرهنگی),مطالعات,پروژه خانه لباس ایران(با رویکرد هویت فرهنگی),پروپوزال خانه لباس ایران(با رویکرد هویت فرهنگی) ,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran پایان نامه,نامه خانه لباس ایران(با رویکرد هویت فرهنگی),پلان,پاورپوینت,دانلود رایگان,طراحی خانه لباس ایران(با رویکر,
  • ۹۶/۰۴/۲۵
  • safaii safaii

نظرات

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
دانلود پاورپوینت ارمغانهای ایران به جهان معماری...
ما را در سایت دانلود پاورپوینت ارمغانهای ایران به جهان معماری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 0nbpsafa3d بازدید : 222 تاريخ : دوشنبه 26 تير 1396 ساعت: 20:13