موضوع طراحی خانه موسیقی اصفهان، با توجه به لزوم شکل گیری مرکزی برای حفظ و اشاعه این هنر در کالبد معماری شایسته، در ذهن من شکل گرفت. به طور کلی احساس نیاز و علاقه اینجانب در حوزه تحقیق در این حیطه و پیوند معماری و موسیقی از دلایل اصلی انتخاب این موضوع در راستای طرح نهایی از سوی اینجانب می باشد.
با توجه به پیشینه فرهنگی غنی و جایگاه رفیع هنر موسیقی در اصفهان لزوم ایجاد مرکزی با معماری فراخور، در حیطه فعالیت های موسیقیایی در جهت اشاعه و حفظ این فرهنگ، ضروری به نظر می رسد.
مهمترین اهداف مورد نظر برای طراحی این مجموعه عبارتند از:
آموزش هنر موسیقی ملی ایرانی
ایجاد فضایی با گنجایش مناسب برای اجرای موسیقی
ارائه آثار ارزشمند بزرگان این هنر و آگاهی بیشتر اقشار جامعه از فعالیت های صورت گرفته در زمان حال و گذشته موسیقی کشورمان.
ابتدا با انجام مطالعات مقدماتی و بررسی ویژگی های فضایی چنین مجموعه ای، به انتخاب سایتی دارای شرایط مطلوب مبادرت نمودم. سایت مورد نظر در کنار زاینده رود و در مکانی با شرایط ایده آل انتخاب گردید.
پس از جمع آوری اطلاعات اولیه و تجزیه تحلیل این اطلاعات و نیز بررسی نمونه های مشابه، ایده های اولیه و کانسپت طرح شکل گرفت. سپس با اهتام به اسکیس های مختلف چه در بعد کلی سایت و لکه گذاری های اصلی و چه در بعد ریز فضاها در طی کرکسیون های متعدد با استاد راهنما، شکل نهایی طرح مطابق آنچه در ضمیمه ی این رساله قرا دارد تحقق یافت.
فهرست موضوعات :
پیش گفتار
-چکیده
-مقدمه
فصل اول: شناخت موسیقی
تعریف موسیقی
تاریخچه هنر موسیقی در ایران
-پیش از اسلام
-پس از ظهور اسلام
موسیقی سنتی ایران
-گروه نوازی و همسرایی
-گروه نوازی و تک خوانی
-آوازهای مذهبی
-موسیقی فوکلولوریک ایران
-موسیقی شهری
-موسیقی عرفان
تقسیم بندی سازهای ایرانی
-سازه های بادی
-آلات موسیقی زهی
-آلات موسیقی خهربی
-سازه های مضرابی (زهی و کوبه ای)
فصل دوم: (معماری موسیقی)
-پیوندها و جدایی معماری و موسیقی
-نگاهی به ماده معماری و موسیقی در فضای زمانی کمانی
-تواز و تقارن شالوده ای
-زمان در معماری و مکان در موسیقی
-بار زمانی- مکانی شکل در معماری و موسیقی
-نسبت ها در معماری و موسیقی
-ریتم یا ضرب آهنگ در معماری و موسیقی
-ریتم در معماری
-ریتم در موسیقی
-حرکت در معماری و موسیقی
-حرکت در معماری
-حرکت در موسیقی
فصل سوم: ظوابط طراحی و استاندادرها
-ضوابط طراحی -استانداردها
-سالن اصلی - سالن اصلی
-شکل سالن -صحنه
-محل نشستن -سالن های انتظار
-راهروها -سرویس هاس بهداشتی
-صندلی ها -فضهای ارتباطی
-درهای سالن نمایش -ورودی به سالن
-صحنه -ضوابط و استانداردهای سایر
-نور در سالن پشت صحنه -نمایشگاه و حوزه موسیقی
-اتاق های تعویض لباس -پذیرش
-اتاق های کارکنان فنی -کتابخانه
-انبار -محل آرشیوهای موسیقی
-اتاق های استراحت خوانندگان -سالن مطالعه
-انبارهای پشت صحنه -کافه تری
-فضاهای خدماتی و سرویس های بهداشتی -محل فروش محصولات
-فضاهای عمومی -
-سالن انتظار -
-فضاهای آموزشی
-اتاق های تمرین
-تیپ بندی اتاق های تمرین
-سالن تمرین و تکرار قطعات موسیقی
-سالن گرده نوازی
-کلاس های تئوری
-امکانات شنوداری
-استودیو
فصل چهارم: مطالعات مرتبط با مجموعه
-واخنش
-پژواک
-تمرکز
-میزان پس آوا (طنین)
-معماری داخلی تالار و تأثیر آن در آکوستیک
-مبانی طراحی آکوستیکی تالارها
-بررسی نمونه ها
-تالار کنسرت دالت دیسنی
-سالن تبموون
-موزه موسیقی ایران
توضیحات فایل :
فرمت این فایل بصورت دو Word شامل ۱۵۲ صفحه می باشد.( فایل اصلی و فایل تکمیلی جهت تکمیل مطالب رساله )
دانلود پاورپوینت ارمغانهای ایران به جهان معماری...
ما را در سایت دانلود پاورپوینت ارمغانهای ایران به جهان معماری دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : 0nbpsafa3d بازدید : 222 تاريخ : دوشنبه 26 تير 1396 ساعت: 20:13